Klänningar klänningar klänningar






















Just nu är det mycket tankar på klänningar! Jag vet att om jag ska beställa klänningen från Kina/USA, vilket är mycket populärt, så är det dags att göra det någon gång kring februari. Dels för att jag ska hinna med att skicka tillbaka och få eventuella misstag rättade. Men även då jag vet att risken finns att man vill göra ändringar i storlek mm. hos en sömmerska i Sverige. Då leveranstiden normalt verkar ligga kring 5-7 veckor vill jag också ha lite marginal.

I veckan var jag och mammsen och besökte en av de få butiker som säljer brudklänningar här i stan. De hade inte så mycket klänningar inne, men vi fick rådet att komma i början av januari då hon skulle ha fått in massor. Så jag ska försöka hinna med en provning innan min syster och tärna åker hem till Göteborg.

Tror också att jag börjar hitta lite favoritmodeller i djungeln på Internet! : )


Uppdatering: Klänningen längst upp har varit en favorit, men jag hittad een tjej på ett bröllopsforum som köpt just denna. Hon skickade bilder på sin och den var inte alls lika fin som på bilderna på Internet. Dessutom var "blinget" alldeles för stort och såg nästan ut som paljetter, jag vill nog att det ska vara ganska diskret. Så jag har nog lärt mig en läxa: Försök hitta "riktiga" bilder innan du beställer en klänning på nätet som du ej kan se live!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0