Väntan och förväntan







Vi har hamnat i ett läge just nu då det händer mycket och ingenting. Det är små små saker som faller på plats, medan det ligger lite större saker och bara väntar. Det är svårt att ta sig för att göra klart de där sista stora sakerna. Till exempel funderar vi på att kontakta en annan präst än den vi blivit tilldelade inom vår församling. Jag behöver ta kontakt med en sömmerska och inbjudningskorten behöver formuleras. Samtidigt så är det små saker som dekorationer, accessoarer och annat som börjar trilla ner i brevlådan.

Något som är väldigt stort är också att mitt namnbyte har gått igenom, så jag bytte efternamn förra veckan. Vi ska ha min mammas flicknamn som gemensamt efternamn efter vigseln. Så nu får jag som en kollega uttryckte det "vara fröken B ett tag innan jag blir fru B". :)

Namnbytet gjorde att vi kunde skicka in hindersprövningen och nu börjar det sjunka in att vi verkligen ska göra något stort tillsammans. Helt plötsligt började jag känna en stor längtan och verkligen se fram emot själva vigseln. Vi börjar nog inse att vi snart är man och fru.



Bild: And we stay falling into pain via Pinterest

Kommentarer
Postat av: Johanna

Vi väntar på att fästmannens namn ska gå igenom, de kom ut för kungörelse igår så vi har en månad till innan vi kan skicka iväg hindersprövningen. Men gifter oss inte förens i augusti så 2 månader ska det väl inte ta för skv att kontrollera oss :p

Läääängtar tills det är klart, då är alla stora delar på plats!

2012-05-03 @ 22:11:05
URL: http://mittdrombrollop.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0