Meny





Har varit i kontakt med de som ska ha hand om cateringen på bröllopet idag. Vi planerar att ta tag i menyn snart, men har inte alls bestämt vad vi vill ha för mat. En förrätt och huvudrätt ska det vara i alla fall, sen får vi se om vi beställer efterrrätt eller om vi ordnar det själva.

En av tankenötterna är att många klassiska somriga förrätter innehåller fisk eller skaldjur och min blivande make är väldigt allergisk. Visst skulle han kunna få något annat, men jag tycker det känns fel. På  vår dag tycker jag han ska slippa specialkost. Är det någon som har några bra tips på goda förrätter utan fisk och skaldjur? 

Nästa steg blir ju sedan att välja dryck till maten, hur ska man kunna välja ett vin som alla vindrickare gillar? Måste nog be de som ska sköta maten om lite tips och råd. : )



Bild: Martha Stewart Wedding

Kommentarer
Postat av: K

Aha =) Ja det var lite roligt att vi båda är ifrån Umeå! Dock ska vi inte ha vårt bröllop här uppe så kan tyvärr inte bolla så mycket lokala tips =P Jag kommer ursprungligen mer från mellan-sverige, så det är där större delen av våra gäster bor, av den anledningen kommer vi ha vårt bröllop därnere.



Jag köpte min från lillys svenska sida, ser att de fortfarande har sin 40%-iga rea! =D http://www.lilly.dk/Default.aspx?ID=969&GroupID=GROUP130

2012-01-27 @ 09:16:00
URL: http://minatankarombrollop.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0