Träningen



       




Har varit dålig på att uppdatera kring träningen också. Det har gått rätt bra. Med ett par dagars undantag förra veckan, så har jag tränat minst 5 dagar per vecka sedan mitten av maj. Jag har aldrig mått bättre - känner mig väldigt pigg och frisk. Har inte lyckats variera träningen så mycket senaste veckorna. De flesta pass har sommaruppehåll och då blir det mest styrketräning och lite löpning.


texten på bilden kan verka lite löjlig - men jag känner att jag verkligen börjar vara beroende av träningen. Dels innebär den avkoppling... men med alla endorfiner och det adrenalin som släpps lös i kroppen blir verkligen som en drog. Får jag inte träna på 1-2 dagar märks det direkt på humöret och orken.



Så här har det i alla fall sett ut den senaste veckan:


Lördag: Promenad 8km (ca 80 min)
Söndag: Gym/styrketräning - rygg och axlar (70 min)
Måndag: Gym/styrketräning - bröst & biceps (60min)
Tisdag: Gym/styrketräning - ben och triceps (70 min)
Onsdag: Gym/styrketräning - rygg och axlar (80 min)
Fredag: Gym/styrketräning - bröst och biceps (60 min)


I helgen räknar vi mest med konditionsträning för att kompensera alla dagar i gymmet.



Bild: Motivation mode: on

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0