Tips?




                  


Jag har köpt placeringskort formade som fjärilar. De är jättevackra och kommer nog att vara riktigt fina i dukningen. problemet är nu bara att jag inte vet hur jag ska få dit gästernas namn snyggt. Vill helst inte skriva för hand. Risken är alldeles för stor att det blir fel/fult.

Är det någon som har tips på hur man skulle kunna skriva ut namnen i skrivaren och på någon sätt "transferera" över dem på placeringskorten? Alternativet är ju såklart att bara klippa ut dem och limma på - men jag skulle gärna slippa kanterna... så jag tar tacksamt emot alla tips! :)




Bild: Festingen

Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag hoppas kunna kidnappa min pappas etikettskrivare, sådan man använder för att skriva ut namnet på folks ytterdörrar. OM han har genomskinglig remsa så man bara ser själva namnet i svart..haha om du förstår vad jag menar :)



Du kanske kan hitta något liknande till skrivare, något som skriver på plast med lim på baksidan.



Sv: Jo jag hoppas det, man får snacka med frisören och se vad dom säger. Man vet ju inte riktigt vad som passar och man vill ju ha frisyren uppklädd :)

2012-06-08 @ 10:14:20
URL: http://mittdrombrollop.blogg.se/
Postat av: kajsa

Hej! Jag hade samma ide som johanna. Det finns genomskinliga rullar att köpa i bokhandeln.

Annars kanske du kan be någon som du tycker har fin handstil att hjälpa till?

2012-06-08 @ 14:09:37
URL: http://soderlya.blogg.se/
Postat av: Johanna

Johanna: Tack tack :) Ja men vore ju perfekt, allt för att hålla nere kostnaderna, och blir ju likadant på alla!

Jag ska smöra in mig hos svärmor som tydligen har fin handstil..fungerar inte det kidnappar jag pappas maskin :p

2012-06-09 @ 21:12:42
URL: http://mittdrombrollop.blogg.se/
Postat av: Sofia

Annars kanske det blir fint om du skriver ut namnet på färgat papper, typ grönt om det var den färgen ni skulle ha? Då gör det inte så mycket med kanterna tänker jag, utan det blir mer "genomtänkt", om du förstår hur jag menar... :-)

2012-06-10 @ 09:17:35
URL: http://mittlillamirakel.blogg.se/
Postat av: Fru lycklig

Jag valde ett typsnitt som jag tyckte om och skrev ut de olika namnen glest på ett kraftigt papper. Jag tog sedan min mall (i form av en fjäril) över vardera namn och klippte ut.

Det är fler som frågat om mina placeringskort så jag gör nog ett blogginlägg om detta.

Ha en fin dag!

/Jenny

2012-06-14 @ 08:51:03
URL: http://www.lyckligafrun.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0